ابزار دقیق
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 964
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 4189
:: بازدید ماه : 8701
:: بازدید سال : 46553
:: بازدید کلی : 1672453
ابزار دقیق

ابزار دقیق چیست؟
سال هاست که فعالیت خود را در زمینه فروش تجهیزات ابزار دقیق با برندهای مدرن و مطرح دنیا آغاز کرده است که با دانش فنی و تجربیات متعدد خود به بزرگترین و مطرح ترین تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق تبدیل شده است. . در این صنعت و همواره بهترین محصولات از تولید کننده بیشترین برندهای داخلی و خارجی با توجه به نیاز مصرف در ایران می باشد.

تامین کننده انواع تجهیزات ابزار دقیق اعم از تجهیزات اندازه گیری سطح، تجهیزات اندازه گیری فشار، تجهیزات اندازه گیری دما، تجهیزات اندازه گیری جریان، تجهیزات کالیبراسیون، تجهیزات آنالیز سیالات، تجهیزات اندازه گیری پارامترهای فیزیکی قابل حمل، شیمیایی، الکتریکی و الکترونیکی و ... انواع علائم

ابزار دقیق یک زیرساخت برای سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزارهایی مانند دبی سنج، کنترل کننده جریان، کنترل کننده فشار، پمپ، آشکارساز گاز، ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و غیره می باشد. با کمک این ابزار می توان پارامترهای فیزیکی مهمی مانند دما، فشار، جریان، سطح مایع و ... را به دقت اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل کرد. در فرآیندهای صنعتی

ابزارهای دقیق را می توان به دو صورت طبقه بندی کرد، یکی بر اساس نوع عملکرد این ابزار.به عنوان مثال ابزارهایی که وظیفه کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح را بر عهده دارند به عنوان کنترل کننده شناخته می شوند و به همین ترتیب ابزارهای نشان دادن این مقادیر به عنوان نشانگر یا صفحه نمایش و ابزارهای انتقال شناخته می شوند. اطلاعات مقادیر در فرم استاندارد سیگنال هایی که فرستنده هستند

ابزارهای دقیق را می توان از نظر پارامترهایی که این ابزار باید در آن عملیات انجام دهد نیز طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، قطعات ابزار مرتبط با دما مانند کنترل کننده دما، فرستنده دما و دماسنج یا نمایشگر دما، اندازه گیری فشار و کنترل دقیق، اندازه گیری جریان یا اندازه گیری جریان سیال و انتقال مقدار جریان یا کنترل دما. جریان، ابزار اندازه گیری سطح یا اندازه گیری سطح مواد در داخل مخازن و ابزارهای کنترل و اندازه گیری سرعت دقیق آن، ابزارهای رطوبت سنج و غیره.


انواع تجهیزات ابزار دقیق.
1. سنسور

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری و تبدیل کمیت های فیزیکی به کمیت های الکتریکی باشد سنسور نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

فرستنده ها معمولاً به تجهیزاتی گفته می شود که اندازه گیری (حسگر)، تبدیل و تقویت سیگنال ها را در یک مجموعه انجام می دهند.فرستنده ها تجهیزات پرکاربرد در فرآیندهای صنعتی بزرگ هستند زیرا فاصله بین فرستنده ها و اتاق های کنترل بسیار زیاد است و تنها استفاده از فرستنده در این شرایط منطقی به نظر می رسد.

فرستنده

3. مبدل

مبدل ها در واقع مبدل سیگنال های خروجی سنسور به سیگنال های استاندارد هستند، به عنوان مثال استفاده از ترموکوپل با خروجی میلی ولت در صنعت کاملا اشتباه بود، بنابراین در این موارد می توانید از مبدل سیگنال ترموکوپل به 0-10 ولت استفاده کنید. مبدل ها به طور کلی یک مبدل هستند.

مبدل

4. صفحه نمایش

برای نمایش مقدار پارامترهای اندازه گیری شده ابزار دقیق، باید از صفحه نمایش هایی استفاده کرد که ورودی های آن استاندارد است. به عنوان مثال، برای نمایش مقدار فشار یک سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور، باید از نمایشگرهایی استفاده شود که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10V، 4-20mA پشتیبانی می کنند.

5. کنترل کننده

مرحله بعدی اندازه گیری کنترل است، فرض کنید می خواهید دمای یک مخزن آب را در یک فرآیند کنترل کنید، عناصر و تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل کننده، فرستنده دما و شیر کنترل که میزان انرژی را کنترل می کند. گرمایش که می تواند گرمای آتش باشد که شیر را کنترل می کند که وظیفه کنترل گاز ورودی را بر عهده دارد یا انرژی تامین می تواند گرمای بخار باشد که جریان بخار را کنترل می کند.کنترل کننده

6. عنصر نهایی

همانطور که از نام آن پیداست آخرین مرحله هر فرآیند توسط عنصر پایانی (البته اگر فرآیند کنترلی باشد) انجام می شود که در فرآیندهای مختلف این عنصر پایانی متفاوت است. ممکن است در یک فرآیند عنصر نهایی شیر کنترل، در فرآیند دیگر موتور الکتریکی، در فرآیند دیگر جک های پنوماتیک و هیدرولیک و غیره باشد. عملگرها در واقع عنصر نهایی هستند.

اجزای ابزار دقیق

سنج ها
قسمت اندازه گیری مقدار واقعی مورد مورد نظر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی در صنایع برای کنترل آنها اندازه گیری می شود.

 


مهمترین پارامترهایی که در صنعت برای کنترل اندازه گیری می شوند:

اندازه گیری فشار
اندازه گیری دما
اندازه گیری جریان سیال
اندازه گیری ارتفاع مایعات (اندازه گیری سطح)
کنترل کننده ها
در ابتداي صنعت كه كنترل مثل امروز نبود كنترل توسط عوامل انساني انجام مي شد سپس با پيشرفت علم سيستم كنترل اتوماتيك با ايجاد ابزارهاي بادي وارد مرحله جديدي شد.پس از مدتی با اختراع ترانزیستور استفاده از کارت های الکترونیکی برای کنترل آغاز شد که با ایجاد این قطعات کنترلی استفاده از عوامل انسانی برای کنترل کاهش یافت. در ادامه پیشرفت علم کامپیوترهای صنعتی با نام plc وارد صنعت شدند که به وسیله این plcها واحدها به راحتی کنترل می شد و به راحتی تغییراتی در واحدها ایجاد می شد.

امروزه کنترلرهای جدیدتری به نام سیستم کنترل توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCDD) وظیفه کنترل را در واحدهای صنعتی بر عهده دارند.

محرک ها (دستگاه های خروجی)
عملگرها وسایلی هستند که سیگنال خروجی را از کنترلر گرفته و بر اساس این سیگنال ها عمل می کنند. از عمده ترین دستگاه های خروجی می توان به شیرهای کنترل و الکتروموتور اشاره کرد. این ابزارها با عملکرد خود پارامترهای اندازه گیری شده را تا مقدار مورد نظر کنترل می کنند. این ابزارها تنوع زیادی دارند.

توابع اندازه گیری

محدوده اندازه گیری
اندازه گیری صفر (صفر)
رانش صفر
حساسیت
وضوح
پاسخ
خطی بودن
هیسترزیس
دقت
تکرارپذیری



تعداد بازدید از این مطلب: 166
برچسب‌ها: ابزار دقیق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید